A VÉDA traffipaxrendszer felépítése

Egyre több az új, telepített traffipax!

A nyár végétől országszerte telepítik a VÉDA Közúti Kamerahálózat 126 telepített ellenőrzési pontját, melyeket szeptembertől terveznek üzembe állítani. A rendőrség tájékoztatása szerint a fix telepítésű komplex ellenőrzési pontok éles üzemeltetése előtt tájékoztatják majd az embereket a joghatással járó mérések megkezdésének időpontjáról, illetőleg azzal egy időben közzéteszik a police.hu internetes oldalon a fix készülékek listáját is.

A szemfüles internetezők talán már találkozhattak egy listával, ami elméletileg azon címeket tartalmazza, ahova ilyen új típusú kamera kerül telepítésre. A dokumentum hitelességét sem megerősíteni sem cáfolni nem tudjuk, de az alábbi linken elérhetővé tesszük: Traffipax_2015

Az új telepített traffipax

A VÉDA kamerahálózat telepített ellenőrzési pontjai 2015 harmadik negyedévétől országszerte 126 olyan pontra kerülnek kitelepítésre, amelyet a közlekedésbiztonsági szakemberek balesetveszélyesnek ítéltek. A telepített eszközöket a központi közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó és információs rendszer (KAFIR) köti majd össze az olyan kiszolgáló alrendszerekkel, mint a gépjármű-nyilvántartás vagy a körözési adatbázis. A rendszer a sebességtúllépésen kívül egyéb közúti szabálysértések automatikus rögzítésére is szolgál.

A telepített ellenőrzési pontok felépítése

A VÉDA kamerahálózat telepített ellenőrzési pontjai moduláris felépítésűek, vagyis a különböző alakú tartószerkezetre a megrendelő kérésére különböző modulok helyezhetők el. Az ellenőrzési pontokra szerelt központi feldolgozó egység a modulok adatait gyűjti össze és továbbítja vagy menti el későbbi felhasználásra. A már telepített ellenőrzési pontokról készített fotókat elemezve azonosíthatóak a VÉDA kamerahálózat moduljai:

  • Doppler-radar
    (sebesség méréséhez, járműtípus felismeréséhez)
  • Első és hátsó rendszámfelismerő kamera infravetővel
    (a sebességadat mellé a rendszám rögzítéséhez, akár éjszaka is)
  • Áttekintő kamera és oldalkamera
    (egyéb felvételek készítéséhez)
  • Rendszámfelismerő és adatfeldolgozó egység
    (az adatok összegyűjtéséhez, elemzéséhez és továbbításához)

A rendszer szövegesen rögzíti a pontos helyszínt, időt, jármű országkódját, első és hátsó rendszámot, sebesség adatot, majd fotókat mellékel az első és hátsó rendszámról, a jármű elejéről és hátuljáról, és készít egy áttekintő képet a jármű környezetéről is.

A telepített ellenőrzési pontok működése

Bár a VÉDA rendszer működési elve pontosan nem ismeretes, de véleményem szerint nem sokban térhet el a korábbi években üzembe helyezett útdíjszedést ellenőrző HU-GO névre keresztelt kamera rendszertől, amit az alábbi videóban be is tudunk mutatni.

A telepített ellenőrzési pontok sebességmérő modulja:

Uj_telepitett_traffipax

Főbb tulajdonságai:

  • Intelligens rendszámfelismerés és sebességmérés
  • Magas minőségű képfeldolgozás
  • Éjszakai mód infraszűrővel és infravetővel
  • 0-255 km/h-ig hitelesített doppler radaros sebességmérő modullal

Műszaki adatok:

  • Mérési elv: Doppler-radar
  • Mérési tartomány: 0–255 km/h
  • Radar sáv: 24.165 GHz, K-sáv
  • Feldolgozó egység: 1.6 GHz Intel Atom + N2600
  • Rendszer memória: 1 GB DDR3
  • Tárhely: 32 GB system
  • Kommunikációs protocoll: ARP, ICMP, TCP/IP, DHCP, NTP, FTP, HTTP, SMTP, RTP
  • Operációs rendszer: Linux 64 bit
  • I/O és kommunikáció: Eternet
  • Képméret: 1280 × 720 @ 30 frames/sec CCD 1/3″
  • Motorizált optikai zoom
  • Motorizált iris fókusz zoom
  • Képformátum: JPEG, MPEG Videó formátum: H.264
  • Rendszám felismerési távolság: 3 m – 20 m
  • Nagy teljesítményű szabályozott LED éjszakai megvilágítás
  • IR hullámhossz: 850 nm
  • LED száma: 8 db
  • 3 előre beállított intenzitási mód (alacsony, közepes, magas)

Források: Hu-Go, Powertuning

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.