Ami sosem hagyhat cserben: az akkumulátor!

Évszakok váltásakor, de különösen a hideg közeledtével érdemes autónkat átvizsgálni vagy átvizsgáltatni, mert a szezonra felkészülve sok kellemetlenségtől kímélhetik meg magukat az előrelátók.

Ami ilyenkor elsődleges dolgunk, az akkumulátor ellenőrzése. Az akkumulátorok az idő múlásával fokozatosan vesztenek kapacitásukból, így egy négy évnél idősebb aksinál bármikor bekövetkezhet sokunk rémálma: téli reggelen nem induló autó. A legmegterhelőbb számára ugyanis az indítás, mivel ilyenkor az önindító – akár több száz amper áram felvétele mellett – pörgeti meg a motort.

A hideg sem javít a helyzeten: bizonyos hőmérséklet alatt a kapacitás csökken.

A car mechanic uses battery jumper cables to charge a dead battery.

A szulfátosodás és ezzel együtt az akkuk öregedésének megakadályozása a gyártók közti versengés egyik célja. Ez ellen speciális hővédelemmel próbálnak védekezni.

A Rocket akkumulátorgyártó cég például egy innovatív ötlettel rukkolt elő: a lemezekre felkerült aktív anyagot egy plusz védőréteggel vonják be, amivel ellenállóbbá teszik a túltöltéssel és a magas hőmérséklettel szemben. A tesztek szép eredményt mutatnak: ez a módszer 10%-kal növelte meg a hatékonyságot azáltal, hogy megakadályozta az aktív réteg leválását.

A versenytársakéhoz mérten magasabb (10 mm-rel) savszint a párolgás mellett is megtartja a szükséges savmennyiséget.

Ha mégis eljött az ideje a cserének:

  1. Mérjük meg jelenlegi akkumulátorunk méretét, az európai és távol keleti méretszabványok ugyanis eltérnek.
  2. Tudjuk meg a kapacitást. A legbiztosabb, ha megnézzük a gépkönyvet, de régi aksinkon is megnézhetjük Ah-ban kifejezett értékét.
  3. Az indítóáram megmutatja, indításkor hány ampert tud leadni, mértékegységét A-val jelölik.
  4. Keressük meg a pozitív sarut: így meghatározhatjuk, hogy jobb vagy bal pozitívosat keressünk-e. A pólusok felénk essenek a megállapításakor.
  5. Ha biztosra szeretnénk menni, fotózzuk le vagy még jobb megoldás: vigyük magunkkal régi akkumulátorunkat. Így a szakemberek meg tudják állapítani hibája mellett azt is, hogy mennyit bírhat még ki egy kis töltés után.
  6.  Az elhasznált akkumulátor a benne lévő ólom és sav miatt veszélyes hulladéknak minősül, ezért csak szaküzletben, vagy veszélyes hulladék lerakóhelyen adjuk le!

recycle-batteryA Coolautoo webáruház a prémium kategóriás Rocket és Exide akkumulátorok forgalmazója, melyekből szinte a teljes palettát megtalálhatja nálunk.

A Rocket cég 1951 óta foglalkozik akkumulátorok gyártásával, mára teljesen automatizálva azt. A minőségüket az is mutatja, hogy elsődleges beszállítói a Kia, a Hyundai, és Volkswagen autógyáraknak.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.