Egyre több az új, telepített traffipax!
A nyár végétől országszerte telepítik a VÉDA Közúti Kamerahálózat 126 telepített ellenőrzési pontját, melyeket szeptembertől terveznek üzembe állítani. A rendőrség tájékoztatása szerint a fix telepítésű komplex ellenőrzési pontok éles üzemeltetése előtt tájékoztatják majd az embereket a joghatással járó mérések megkezdésének időpontjáról, illetőleg azzal egy időben közzéteszik a police.hu internetes oldalon a fix készülékek listáját is.
A szemfüles internetezők talán már találkozhattak egy listával, ami elméletileg azon címeket tartalmazza, ahova ilyen új típusú kamera kerül telepítésre. A dokumentum hitelességét sem megerősíteni sem cáfolni nem tudjuk, de az alábbi linken elérhetővé tesszük: Traffipax_2015
Az új telepített traffipax
A VÉDA kamerahálózat telepített ellenőrzési pontjai 2015 harmadik negyedévétől országszerte 126 olyan pontra kerülnek kitelepítésre, amelyet a közlekedésbiztonsági szakemberek balesetveszélyesnek ítéltek. A telepített eszközöket a központi közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó és információs rendszer (KAFIR) köti majd össze az olyan kiszolgáló alrendszerekkel, mint a gépjármű-nyilvántartás vagy a körözési adatbázis. A rendszer a sebességtúllépésen kívül egyéb közúti szabálysértések automatikus rögzítésére is szolgál.
A telepített ellenőrzési pontok felépítése
A VÉDA kamerahálózat telepített ellenőrzési pontjai moduláris felépítésűek, vagyis a különböző alakú tartószerkezetre a megrendelő kérésére különböző modulok helyezhetők el. Az ellenőrzési pontokra szerelt központi feldolgozó egység a modulok adatait gyűjti össze és továbbítja vagy menti el későbbi felhasználásra. A már telepített ellenőrzési pontokról készített fotókat elemezve azonosíthatóak a VÉDA kamerahálózat moduljai:
- Doppler-radar
(sebesség méréséhez, járműtípus felismeréséhez) - Első és hátsó rendszámfelismerő kamera infravetővel
(a sebességadat mellé a rendszám rögzítéséhez, akár éjszaka is) - Áttekintő kamera és oldalkamera
(egyéb felvételek készítéséhez) - Rendszámfelismerő és adatfeldolgozó egység
(az adatok összegyűjtéséhez, elemzéséhez és továbbításához)
A rendszer szövegesen rögzíti a pontos helyszínt, időt, jármű országkódját, első és hátsó rendszámot, sebesség adatot, majd fotókat mellékel az első és hátsó rendszámról, a jármű elejéről és hátuljáról, és készít egy áttekintő képet a jármű környezetéről is.
A telepített ellenőrzési pontok működése
Bár a VÉDA rendszer működési elve pontosan nem ismeretes, de véleményem szerint nem sokban térhet el a korábbi években üzembe helyezett útdíjszedést ellenőrző HU-GO névre keresztelt kamera rendszertől, amit az alábbi videóban be is tudunk mutatni.
A telepített ellenőrzési pontok sebességmérő modulja:
Főbb tulajdonságai:
- Intelligens rendszámfelismerés és sebességmérés
- Magas minőségű képfeldolgozás
- Éjszakai mód infraszűrővel és infravetővel
- 0-255 km/h-ig hitelesített doppler radaros sebességmérő modullal
Műszaki adatok:
- Mérési elv: Doppler-radar
- Mérési tartomány: 0–255 km/h
- Radar sáv: 24.165 GHz, K-sáv
- Feldolgozó egység: 1.6 GHz Intel Atom + N2600
- Rendszer memória: 1 GB DDR3
- Tárhely: 32 GB system
- Kommunikációs protocoll: ARP, ICMP, TCP/IP, DHCP, NTP, FTP, HTTP, SMTP, RTP
- Operációs rendszer: Linux 64 bit
- I/O és kommunikáció: Eternet
- Képméret: 1280 × 720 @ 30 frames/sec CCD 1/3″
- Motorizált optikai zoom
- Motorizált iris fókusz zoom
- Képformátum: JPEG, MPEG Videó formátum: H.264
- Rendszám felismerési távolság: 3 m – 20 m
- Nagy teljesítményű szabályozott LED éjszakai megvilágítás
- IR hullámhossz: 850 nm
- LED száma: 8 db
- 3 előre beállított intenzitási mód (alacsony, közepes, magas)
Források: Hu-Go, Powertuning