Idén korábban jött a várva-várt melegebb évszak mindenki nagy örömére, és úgy tűnik a jövő télig nem kell szembenéznünk a nagy fagyokkal sem.
De mi lesz a mindennapjaink hűséges társával?
Ahogy azt már megszokhattuk, most is egy sor ötlet jön – ezúttal a tavaszra szabva – amivel autónkat óvhatjuk, élettartamát megnövelhetjük.
Irány az autómosó! Talán most a legfontosabb a hó és jég ellen használt só eltávolítása, ezért ne spóroljunk az előmosással sem! Az alvázat se felejtsük ki, mert ilyenkor van a legjobban kitéve a só korrodáló hatásának.
- A fényezést nem csak az erős napfény károsítja! Ha sérüléseket találunk rajta a mosás után itt folytassuk autónk rendbetételét!
- Az ablaktörlők cseréjét félévente-évente ajánlják a szakemberek. Mivel a szélsőséges hőmérséklet ezt a részét sem kíméli autónknak, most cseréljük, ha már úgy látjuk, nem egyenletesen töröl, csíkoz.
- Klímaberendezések fertőtlenítése, a pollenszűrő cseréje akár már otthon megoldható egy kezelési útmutatóból. Az egészségünket óvjuk meg vele ha alaposak vagyunk és rendszeresen tisztítjuk!
- A motor se maradjon ki! A fagyos idő ugyanis a motortérben is gondot okozhat. Bízzuk szakemberre a mosást, hogy az elektronika biztosan ne sérüljön, illetve ezzel együtt a motorolajat és hűtőfolyadékot is tudjuk ellenőriztetni. Az ablakmosó folyadékot is töltsük újra a megfelelővel, ha elhasználtuk a télit. A gumicsöveket lefújhatjuk ápoló anyaggal, a repedezetteket pedig kicserélhetjük. Ha használtunk télre takarólapot a hűtő előtt, most távolítsuk el, hogy teljes kapacitáson működhessen.
Ha kipörgésgátlóval szerelt autónk van, különösen fontos ellenőrizni a fékrendszert, így őrzi meg ugyanis a tapadását a csúszós úton. A hajtott kerék fékbetétjére is figyeljünk oda.
- Télen a kátyúkat nehezebben vesszük észre, így ha belehajtunk, futóművünk elállítódhat. Egy szervizben végzett visszaállítás és lengéscsillapító ellenőrzéssel gazdaságosabban megúszhatjuk, mint az elkopott gumi cseréjével.
- És ha már a téli gumi cseréjéhez érkeztünk: amikor a nappali hőmérséklet tartósan 7-10 fok fölé emelkedik, jöhet a csere. Előtte ellenőrizzük a nyári gumink bordázottságát, szabályszerűen 1,6 mm alatt cserélni kell, azonban ha biztosra megyünk 3 mm-es bordázottságnál új nyári gumi mellett döntünk. A pótkereket se hagyjuk ki amikor a nyomást ellenőrizzük!
A hirtelen felmelegedés ellenére nem vagyunk elkésve semmivel. Gondosan és kényelmesen menjünk végig ellenőrző listánkon, autónk pedig még nagyobb vezetési élménnyel hálálja meg a törődést.